SKAPA INNEHÅLL I SOCIALA MEDIER



När man har kommit på vad man vill publicera i sociala medier så måste man ha en strategi och följa den.

Att bara posta fina bilder eller roliga bilder utan att ha en plan kan ge ett rörigt intryck, man har inte många sekunder på sig innan besökaren klickar bort, så gör det lätt för besökarna att se vad du står för. Likadant är det att posta bilder på sitt kreativa projekt. 
Låt säga att du vill visa upp dina fina drejade krukor, och blandar det med bilder från en utflykt du gjort. Då förstår inte besökaren vad du vill visa, vad din sida vill förmedla. Innehållet måste vara relevant. Varför är bilderna från din senaste utflykt med? Har den något att göra med dina drejade krukor?
Men det finns alltid undantag från regeln, i vissa fall kan om man gör det rätt, sådana här personliga bilder bidra till att besökarna får en känsla för dig och ditt kreativa projekt. Det kan ge ett mervärde i varumärkesbyggandet.

Strategin:
Man bör tänka över:
En enhetlighet när det gäller filter, redigering och hur man tar bilderna.
Är bilderna ljusa, mörka, pastelliga, drömiga.

Planera ditt innehåll, kanske för en vecka, kanske till och med för flera månader eller hela året.
Det skapar ett bättre flöde allt hör ihop.

Tänka över hur pass ofta du kan publicera och med vilka intervaller så att det inte blir övermäktigt.
Ha koll i statistik vilka poster som går bäst, vad dina följare uppskattar.

Varumärkesbyggande:
Om du vill ha din sociala media för att nå ut med något du vill förmedla, tänk då redan från allra första början på hur du vill uppfattas och hur du vill bygga för framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar